شما فراتر از 5 نفر نزدیک تان نخواهید بود

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که کیفیت زندگی ما رابطه مستقیمی باکیفیت روابط ما دارد.

ما در طول روز با افراد بسیاری سروکار داریم در خانواده ، محل کار و اجتماع. البته با برخی ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری داریم ولی با برخی کمتر در ارتباط هستیم.

ما خواسته یا ناخواسته روی این افراد تاثیر می گذاریم و یا از آنها تاثیر می پذیریم، ممکن است این تاثیرات هم مثبت باشد هم منفی. حال افرادی که بیشترین ارتباط را با آنها تجربه می کنیم و ساعات بیشتری در کنارشان هستیم و وقت بیشتری را باآنها می گذرانیم بیشترین تاثیر را روی ما می گذارند و طبیعی است که ما شباهت های بیشتری به آنها پیدا کنیم.

شما میانگین پنج نفر نزدیک تان هستید

به گفته جیم ران : “شما میانگین 5 نفری هستید که بیشترین وقتتان را با آن‌ها می‌گذرانید “

اگر پنج نفر اطراف شما سطح درآمد پایینی دارند درآمد شما هم میانگین درآمد آنها خواهد بود

اگر با انسان های غرغرو بیشتر در ارتباط هستید طبیعی است که وقتی شرایط و اوضاع زندگی یا کارتان خوب پیش نمی رود غر بزنید و از زمین و زمان شکایت کنید ، تعجب نکنید اگر به گرما و سرمای هوا و شلوغی راهها و امثال اینها غر می زنید، شما میانگین همان پنج نفر هستید.

اگر انسان‌های اطراف شما از نوع انسان‌های منفی هستند و دائما در مورد بدبختی ها ، بیماری ها و رنجش هایشان ناله می کنند، باید بسیار مراقب باشید زیرا این افراد افکار یاس و ناامیدی را به شما منتقل می‌کنند و شما را پر از احساسات منفی می‌کنند و زمانی که شما تصمیمی برای انجام کاری دارید یا ایده‌ای نو در سر می پرورانید،  با منفی نگری‌شان ترس را در شما افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که شما هرگز اقدام نکنید. در نتیجه شما هم یکی خواهید شد عین خودشان ، ترسو و منفی باف

حال اگر دوستان و اطرافیان نزدیک شما افرادی شاد و پر انرژی باشند ، هدفی در زندگی داشته باشند ، بسیار پرتلاش و یادگیرنده باشند و یا سطح درآمد بالایی داشته باشند قطعا این ویژگی های مثبت آنها در شما هم تاثیر خواهد گذاشت و شما هم شبیه آنها خواهید شد چون نمی توانید غیر از این باشید.

همین حالا از خودتان بپرسید پنج نفر نزدیک شما چه ویژگی‌هایی دارند و شما چه امتیازی به آن‌ها می‌دهید ؟

اگر نمره بالایی دریافت کردند که به شما تبریک می گویم اطرافیان شما انسان های مثبت و بزرگی هستند ولی اگر نمره پایینی گرفته اند بهتر است هر چه سریعتر برای بهبود نزدیک ترین ارتباطات تان اقدام کنید.

چند راهکار برای بهبود نزدیک ترین ارتباطات تان

در اینجا به چند شیوه می توانیم تاثیر اطرافیان نزدیک مان را روی خود مثبت کنیم یا به اصطلاح ساده تر کاری کنیم که اطرافیان نزدیک مان نمره بالاتری داشته باشند.

دقت در انتخاب دوستان و اطرافیان نزدیک

بهتر است قبل از انتخاب دوست ارزش‌های خودمان را در زندگی بررسی کنیم و ببینیم آیا افرادی که می خواهیم با آنها دوست شویم و یا افرادی که در حال حاضر با آنها ارتباط داریم به ارزش‌های ما احترام می‌گذارند و یا ارزش‌های آن‌ها با ما در یک راستا قرار دارد ؟

مثلا ممکن است صداقت در کار جزو ارزش‌های ما باشد ولی شریک کاری را انتخاب کردهِ باشیم که صداقت داشتن برای او ارزش به‌حساب نمی‌آید و حاضر است برای رسیدن به خواسته‌هایش به هر دروغی متوسل شود ، بدیهی است که این شخص برای دوستی یا شراکت مناسب ما نیست و اگر به شراکت با این فرد ادامه دهیم  قطعا آسیب می بینیم و ممکن است تا جایی پیش برویم که ارزش هایمان زیر پا بگذاریم و ما هم مثل او دروغگو شویم.

اگر ارزش‌ها ، اهداف و مسیر زندگی‌مان را بشناسیم متوجه خواهیم شد که باید ارتباطمان را با کدام دسته از افراد تقویت و با کدام دسته از افراد قطع کنیم.

فرکانس خود را تغییر دهید

طبق قانون فرکانس افراد شبیه به هم در یک مدار فرکانسی قرار می گیرند و همدیگر را جذب می کنند.

شما نمی توانید دیگران را تغییر دهید اما می توانید از این قانون می توانید به نفع خودتان استفاده کنید وقتی خودتان شروع به تغییر در جهت مثبت می کنید و تلاش می کنید زندگی تان را بهتر کنید، کم کم طبق قانون فرکانس افرادی که شبیه شما نیستند بنا به دلایلی از شما دور می شوند و افرادی که با شبیه شما هستند یعنی با خود جدیدتان هم فرکانس هستند به شما نزدیک می شوند.

تغییر محیط

تغییر دادن محیط زندگی یا محل کارتان ( البته اگر این امکان برایتان وجود دارد) و رفتن به محیطی که افراد بهتر و موثر تری حضور دارند هم به شما کمک می کند که از آنها تاثیر مثبت بگیرید و راحتتر زندگی تان را تغییر دهید مثلا اگر به دنبال شادی و آرامش هستید و شغل کنونی تان پر از استرس هست و همکاران منفی بافی دارید بهتر است بجای جنگیدن با شرایط شغل تان را عوض کنید.

بهترین های دنیا را وارد دایره ارتباطی خود کنید

اگر می گویید هیچ دوستی ندارید و یا تغییر اطرافیانتان و محیط زندگی یا کارتان سخت است و یا هر بهانه و دلیل دیگری دارید و احساس می کنید که شرایط شما فرق دارد و مسئله شما خاص است، یک راه حل بسیار ساده و شدنی برایتان دارم آن هم وارد کردن بهترین های دنیا به دایره ارتباطی تان است.

مطالعه کتاب های پر فروش از بهترین نویسنده های دنیا، گوش دادن به آموزش های صوتی و تصویری موفق ترین و ثروتمند ترین افراد دنیا در دسترس شما قراردارد، دنبال کردن این افراد تاثیر گذار و اختصاص دادن وقت برای یادگیری از آنها به شما این امکان را می دهد که کم کم شما هم شبیه آنها زندگی کنید و در واقعیت هم افراد شبیه آنها را پیدا کرده و با آنها ارتباط بگیرید.

دوست خوبم نکاتی که در این مقاله برای شما نوشتم را در زندگی ام واقعا تجربه کردم و شاهد تاثیر اطرافیان نزدیک روی طرز فکر و رفتار و زندگی ام بوده ام و از شما هم می خواهم این موارد را در ارتباطات خود به کار ببرید ، مراقب تاثیر خودتان بر اطرافیان تان هم باشید و تا جایی که می توانید تاثیر مثبت و رشد دهنده بر دیگران داشته باشید.

1- همین حالا به 5 نفری که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید از 5 یک نمره بدهید میانگین نمرات ، امتیاز خودتان است .

2- ببینید چطور می‌توانید با افرادی که نمره پایینی گرفته‌اند ارتباط کمتری داشته باشید یا این رابطه را مدیریت کنید ( یعنی کمتر تأثیر بپذیرید و بیشتر تأثیر بگذارید) ؟

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید